Centrum Usług Bankowych Trendy i narzędzia w rekrutacji - Banking Magazine I Banki Kredyty Pożyczki Ubezpieczenia Oszczędzanie
Home / Patronaty / Trendy i narzędzia w rekrutacji

Trendy i narzędzia w rekrutacji 0

Miło nam poinformować, że Banking-Magazine.pl jest patronem medialnym raportu Rekrutacja 2013 Narzędzia i Trendy.

 

Jest już dostępny branżowy raport o trendach i narzędziach w rekrutacji. To już druga edycja raportu opisującego najnowsze wyzwania z jakimi musi sobie radzić profesjonalny rekruter. W tej edycji przyjrzeliśmy się wielu aspektom rekrutacji, jej przyszłości i wyzwań jakie na nią czekają. W Raporcie publikujemy także wyniki badań nad materiałami rekrutacyjnymi przeprowadzone za pomocą nnowacyjnych narzędzi śledzących ruch gałek ocznych.

 

Co w raporcie?

Wywiadu udzielił m. in. Michael B. Junge z Irvine Technology Corporation, który jest zdania, że nie będzie wielkiej rewolucji jeśli chodzi o źródło pozyskiwania kandydatów. Według niego, przynajmniej w USA, wciąż najwięcej zatrudnień pochodzi z poleceń pracowniczych. Jest zdania, że odpowiednio zaprojektowany program referencyjny jest bardzo efektywnym narzędziem. Trend  związany z rozwojem programów referencyjnych powinien utrzymywać się w przyszłości.

 


 

W artykule Moniki Konopki z TATA Global Beverages możemy przeczytać jak powinna wyglądać rekrutacja w czasach kryzysu i niepewności na rynku pracy. Autorka zwraca uwagę na kosztowe i bezkosztowe działania podczas procesu rekrutacji. W czasach kryzysu, gdy przybywa bezrobotnych nie przybywa dobrych kandydatów. Ilość kandydatów nie przekłada się na ich jakość. Dobrzy kandydaci starają się podczas kryzysu nie opuszczać swoich miejsc pracy. W momencie, gdy udaje się znaleźć odpowiedniego kandydata – dodaje Monika Konopka – powinno się skrócić proces rekrutacji do minimum. Warto podczas takiego procesu na pierwszej rozmowie z kandydatem zaprosić szefa działu HR, aby kandydat mógł w pełni zapoznać się z warunkami panującymi w firmie i zadać mu pytania.

 

W wywiadzie z Anną SimioniHead of UniCreditCorporate Learning dowiemy się jaka jest zależność między trendami w szkoleniach i rozwoju pracowników a strategią rekrutacyjną. Anna Simioni jest zdania, że istnieje związek między stopniem zaawansowania praktyk w szkoleniach a zdolnością firmy do pozyskiwania talentów. Jest ważny czynnik wpływający na zaangażowanie pracowników. Wynika to według niej z wewnętrznej potrzeby samorealizacji ludzi. W Raporcie przedstawiane zostały case’y takich firm jak: LG Display, Sanofi-Aventis, czy Makro Cash&Carry.

 

Ponadto opublikowane zostały wyniki badań nad materiałami rekrutacyjnymi: Co widzą kandydaci, czyli materiały rekrutacyjne pod lupą, z wykorzystaniem innowacyjnego narzędzia śledzącego ruch gałek ocznych. Badanie miało na celu ukazanie jakie elementy materiałów rekrutacyjnych przyciągają największa uwagę, a które działają zniechęcająco. Materiały rekrutacyjne, często jako pierwsze oddziałują na wyobraźnię kandydata i sprawiają, że tworzony jest pewien obraz firmy. Co sprawia, że jedne materiały są bardziej efektywne od drugich. Przebadane zostały takie materiały jak: plakat, ulotka, folder, czy ogłoszenie o pracę. Wśród firm, których materiały wzięły udział w badaniu są: Danone, Eurobank, Nutricia, Henkel, Orange i Sii.

 

Bezpłatny Raport Rekrutacja 2013 Narzędzia i trendy dostępny jest pod tym linkiem:  http://hrstandard.pl/rekrutacja2013/

 

Wydawca Raportu: HRstandard.pl

Partnerzy Główni: Start People, AG Test HR

Partner: Employer Branding Institute

Patroni medialni: Stowarzyszenie Agencji Zatrudnienia, PRoto.pl , marketingowiec.pl, marketer+, sfera-finansów.pl, banking-magazine.pl, portfel.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright Sfera Finansów S.A. 

Theme developed by TouchSize - Premium WordPress Themes and Websites