Centrum Usług Bankowych Andrzej Czech Sfera PR - Banking Magazine I Banki Kredyty Pożyczki Ubezpieczenia Oszczędzanie
Home / Wywiad / Andrzej Czech Sfera PR

Andrzej Czech Sfera PR 0

sferapr

W cyklu informacyjnym pragniemy Państwu przedstawić prelegentów Konferencji Finanse w Internecie. Na początek krótki wywiad z Andrzejem Czechem – zarządzającym Sfera PR.

 

Jaka jest specyfika komunikacji firm działających w obszarze finansów? Czym różni się ona od pozostałych branż?

 

Instytucje finansowe, w porównaniu do innych branż ,w większym stopniu opierają swoją komunikację na budowaniu atmosfery zaufania wokół marki. Szeroko pojęte bezpieczeństwo jest jedną z najważniejszych motywacji klientów przy wyborze firmy finansowej. Z drugiej strony dla przeciętnego odbiorcy usług finansowych świat finansów jest bardzo skomplikowany. W komunikacji skierowanej do klientów indywidualnych warto o tym pamiętać. Dla tej branży ważna jest zatem transparentność i prostota przekazu.

 

Co jest najważniejsze w budowaniu dialogu w Internecie?

 

Moim zdaniem najważniejsze w tym procesie jest zrozumienie języka komunikacji w Internecie i szybkość reakcji na potrzeby klientów. Z jednej strony instytucje rynku finansowego wykorzystują do komunikacji dostępne kanały w Internecie, z drugiej sami odbiorcy mają wpływ na ten dialog. Fora internetowe i portale stały się w przypadku bankowości głównym miejscem wymiany informacji na temat usług bankowych wśród internautów.

 

Jakie kanały i narzędzia są najczęściej stosowane przez firmy z branży finansowej?

 

Wybór kanałów komunikacji w Internecie jest zdeterminowany charakterem usług i specyfiką ich odbiorców. Inaczej będzie wyglądała komunikacja firm z branży inwestycyjnej skierowana do analityków i inwestorów, inaczej zaś skierowana do odbiorców usług bankowych. Również w obrębie jednej marki można dokonać wyboru różnych narzędzi, jeżeli nasze grupy celu mają inne cechy. W przypadku usług finansowych wzrasta rola mediów społecznościowych tj. fora, portale tematyczne, czy Facebook. Ich rolą jest przede wszystkim dotarcie do odbiorców i ich bezpośrednie angażowanie, natomiast w kontekście sprzedaży tradycyjne kanały komunikacji mają się dobrze. Dla wielu klientów doradztwo w sferze finansów nadal ma wymiar relacji osobistych i budowanie lojalności poprzez doskonalenie jakości procesu obsługi klientów przynosi bardzo wymierne korzyści.

 

Produkty oferowane w branży finansowej są często skomplikowane dla przeciętnych odbiorców. Jak  pogodzić przekaz merytoryczny z nieformalnym charakterem komunikacji w Internecie?

 

Niestety nawet w XXI wieku nadal nie mamy w programach powszechnego nauczania przedmiotów z obszaru edukacji finansowej. Ciężar tej edukacji spoczywa zatem na samych zainteresowanych – uczestnikach rynku. Media internetowe wymuszają przekaz w formie zwięzłej, interaktywnej. Dlatego w procesie komunikacji usług finansowych musimy pamiętać o tym, aby o naszych rozwiązaniach mówić unikając żargonu finansowego. Mniej formalny przekaz nie stanowi przeszkody w komunikowaniu cech i korzyści produktów finansowych, jeżeli będzie spójny z wizerunkiem danej instytucji. Oferty niektórych z nich skierowane są do ludzi młodych i przedsiębiorczych (np. mBank,  Idea Bank) i taki język wręcz ułatwia dotarcie do odbiorców. Inaczej jest w przypadku mniej wyspecjalizowanych instytucji – tutaj prostota i bezpośredniość może być kluczem do przekonania odbiorcy do zaufania naszej marce.

 

 

Andrzej Czech

Andrzej_Czech_fotoSpecjalizuje się w zarządzaniu projektami komunikacyjnymi, doradztwie sprzedażowym oraz marketingowym dla klientów branży FMCG i budowlanej. Odpowiada także za planowanie strategiczne projektów dla sektora finansowo-ubezpieczeniowego. Zarządzał ogólnopolskimi strukturami sprzedaży w kilku instytucjach finansowych. Jest absolwentem TLCC Business College w Sydney oraz Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, ukończył kurs public relations w Australian College of Journalism. Trener sprzedaży. Pasjonuje się fotografią oraz dalekimi podróżami.

2 thoughts on “Andrzej Czech Sfera PR

  1. Pingback: Konferencja Finanse w internecie – podsumowanie - Banking Magazine I Banki Kredyty Pożyczki Ubezpieczenia Oszczędzanie

  2. Pingback: Finanse w internecie - jak złowić więcej w sieci: podsumowanie konferencji - Banking Magazine I Banki Kredyty Pożyczki Ubezpieczenia Oszczędzanie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright Sfera Finansów S.A. 

Theme developed by TouchSize - Premium WordPress Themes and Websites