Centrum Usług Bankowych Anna Parchanowicz z Artivia - Banking Magazine I Banki Kredyty Pożyczki Ubezpieczenia Oszczędzanie
Home / Wywiad / Anna Parchanowicz z Artivia

Anna Parchanowicz z Artivia 0

artivia

Dziś na okoliczność naszej konferencji przepytaliśmy Anię Parchanowicz z agencji content marketingowej Artivia.pl

Ostatnio bardzo głośno jest o content marketingu. Co właściwie to hasło oznacza?

Content marketing oznacza wszystkie działania związane z tworzeniem i dystrybucją wysokiej jakości treści w internecie. Treści to przede wszystkim teksty na stronach firmowych, artykuły, wpisy na blogach, infografiki, prezentacje, raporty i filmy video tworzone z myślą o marce, ale również posty na serwisach społecznościowych i forach. Wśród kanałów dystrybucji contentu znajdują się zatem profile w mediach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter, Pinterest, YouTube itd.

 

Na pierwszy rzut oka content marketing ma więc wiele wspólnego z reklamą, jednak kilka kwestii zasadniczo go od niej odróżnia. Jako odbiorcy jesteśmy zmęczeni nachalnymi przekazami reklamowymi atakującymi nas na każdym kroku, w telewizji, na ulicy, w Internecie. Coraz częściej zdajemy się być ślepi na tego rodzaju formy promocji i staramy się ich na różne sposoby unikać czy blokować.

 

Tu na ratunek przychodzi content marketing jako subtelna i niebezpośrednia forma promocji, która stara się przedstawić zalety produktu w stosunkowo neutralnym kontekście – otwarte i nachalne wychwalanie nie wchodzi w grę. Po drugie, content marketing to swoista transakcja wiązana – odbiorca w zamian za uwagę „dostaje” od nas ciekawą informację, chwilę rozrywki lub pozytywne wrażenia. Po trzecie, kluczem do sukcesu content marketingu jest wysoka jakość i rzetelność treści. By informacje mogły zainteresować odbiorcę, powinny być wiarygodne i zaprezentowane w atrakcyjnej formie.

 

W czym tkwi potęga contentu? Jakie korzyści mają przynieść firmie tego typu działania?

 

Zasadnicze korzyści z content marketingu można rozpatrywać na dwóch płaszczyznach. Pierwszą z nich jest wizerunek – treści, które przedstawiają firmę w pozytywnym świetle pomagają w kształtowaniu opinii na jej temat. W zależności od naszego celu, mogą skupiać się na wzbudzeniu sympatii i zaufania klientów, wzmacniać ich lojalność lub ugruntować opinię firmy jako eksperta w danej dziedzinie. Poprzez wartościową treścią budujemy relacje i wzajemne zaangażowanie pomiędzy firmą a użytkownikiem. Content marketing może również zachęcać do zakupu i wpływać na sprzedaż, jeśli treści będą poświęcone subtelnej promocji konkretnych produktów. Umożliwia on rozprzestrzenianie wysokiej jakości treści w taki sposób, by osiągać zamierzone cele.

 

Co jest najważniejsze w działaniach content marketingowych w branży finansowej? 

 

W przypadku branży finansowej content marketing sprawdza się przede wszystkim jako narzędzie służące do wzmacniania zaufania klientów oraz kreowania eksperckiego wizerunku instytucji. Tym celom służy między innymi publikacje eksperckich artykułów w mediach branżowych, tworzenie raportów dotyczących działalności firmy oraz treści z obszaru edukacji finansowej, np. związanych z oszczędzaniem. Zaufanie i rzetelność znajdują się na szczycie hierarchii wartości klientów instytucji finansowych, a umiejętni skonstruowane treści mogą utwierdzić ich w przekonaniu, że dana firma funkcjonuje w zgodzie z nimi.

 

Dzięki content marketingowi firmy mogą również zdobywać dodatkową wiedzę o wyznaczonej grupie docelowej, o swoich potencjalnych klientach i ich potrzebach, co pozwala lepiej ich poznać i odpowiednio dostosować oferowane przez instytucje finansowe produkty i usługi.

 

Poprzez odpowiednie zarządzanie treścią instytucje finansowe mogą przyciągać uwagę i budować zaangażowanie obecnych i potencjalnych klientów. Z kolei pozyskane zainteresowanie możemy przekuć na konwersję, czyli założony przez nas z góry cel- jak dokonanie zakupu  czy wypełnienie wniosku.

 

 

Anna Parchanowicz

Anna ParchanowiczOd 2006 roku prowadzi projekty z zakresu marketingu internetowego, w tym dla Money.pl oraz Euro Bank S.A. Specjalizuje się w zakresie kampanii marketingowych oraz działań sprzedażowych.  W prowadzonych działaniach marketingowych kładzie szczególny nacisk na optymalizację pod kątem efektywnościowym. Obecnie Dyrektor Zarządzający Artivia.pl- agencji content marketingowej. Związana z Wrocławiem, absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego oraz studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.

One thought on “Anna Parchanowicz z Artivia

  1. Pingback: Konferencja Finanse w internecie – podsumowanie - Banking Magazine I Banki Kredyty Pożyczki Ubezpieczenia Oszczędzanie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright Sfera Finansów S.A. 

Theme developed by TouchSize - Premium WordPress Themes and Websites