Centrum Usług Bankowych Konferencja Finanse w internecie – podsumowanie - Banking Magazine I Banki Kredyty Pożyczki Ubezpieczenia Oszczędzanie
Home / News / Konferencja Finanse w internecie – podsumowanie

Konferencja Finanse w internecie – podsumowanie 0

Konferencja Finanse w internecie – podsumowanie

Public Relations – siła relacji w sieci

2Konferencję rozpoczęło wystąpienie Andrzeja Czecha, właściciela Sfera Group, który podjął temat sprawnego budowania relacji z klientami w sieci. Jego zdaniem, skuteczny PR w tej sferze wymaga zmiany podejścia do klienta, którego oczekiwania i styl komunikacji uległy radykalnej zmianie – stał się bardziej świadomy, oceniający i wymagający. Branża finansowa powinna budować pozytywny wizerunek również w oparciu o emocje, ponieważ to właśnie one bywają decydujące u firm oferujących specjalistyczne produkty. Jako przykład skutecznej kampanii wizerunkowej rozpoczętej w internecie Czech przytoczył akcję Australia National Bank opartą o ideę zerwania, która pomogła firmie wyróżnić się na tle zunifikowanego rynku krajowych usług finansowych. We wnioskach prelegent zawarł podstawy nowej, lepszej komunikacji – oryginalność i kreatywność, wykorzystywanie wielu kanałów oraz rzetelność w kontaktach z coraz bardziej wymagającymi klientami.

 

3Temat wychodzenia na przeciw oczekiwaniom konsumentów kontynuowała Marta Błeszyńska z Artivia.pl, która wygłosiła prelekcję na temat content marketingu. W swoim wystąpieniu przekonywała, że treści wysokiej jakości są kluczem do budowania wizerunku firmy dbającej o konsumentów i oferującej im znacznie więcej niż wymianę pieniędzy za towar. Budowanie komunikacji w oparciu o realne potrzeby klientów i w oderwaniu od produktu lub usługi, dbałość o treści wysokiej jakości i wykorzystywanie wielu narzędzi komunikacji, od blogów, przez serwisy społecznościowe aż po artykuły, zdjęcia i filmy własnego autorstwa, stanowiły clou jej wystąpienia.

 

4Bartosz Olejniczak reprezentujący agencję SEOWAY skupił się na działaniach sprzedażowych w prezentacji poświęconej pozyskiwaniu klientów z wyszukiwarek przy wykorzystaniu autorskiego narzędzia SEOUPPER. Pozwala ono na jednoczesne zarządzanie wieloma blogami założonymi na platformie WordPress, co przekłada się na poprawę SEO. Prelegent przekonywał, że duża liczba blogów zawierających unikalne treści pozwala budować ekspercką pozycję i zwiększa rozpoznawalność marki w sieci skuteczniej i niższym kosztem niż w przypadku standardowej reklamy display.

 

1W kolejnym wystąpieniu Rafał Tomkowicz, organizator wydarzenia i przedstawiciel Banking Magazine, skupił się na konkurencji między firmami pożyczkowymi i kantorami działającymi w sieci a standardowymi instytucjami finansowymi, które również świadczą usługi online. Sieciowe firmy stanowią zagrożenie dla banków przede wszystkim ze względu na korzystniejsze warunki i niższe ceny. To wiąże się z rosnącym potencjałem rynku pożyczek i kantorów online, który w ciągu ostatnich lat przeżywa rozkwit. W opinii Tomkowicza, 2014 rok w tej branży upłynie pod znakiem nowych wyzwań, związanych ze zwiększeniem szybkości udzielania pożyczek online przy jednoczesnym obniżaniu ich kosztów, cross-selingiem produktów, popularyzacją płatności odroczonych oraz upowszechnieniem sieciowych pożyczek ratalnych.

8Radca Prawny Marcin Czugan, reprezentujący Konferencję Przedsiębiorstw Finansowych, przybliżył zebranym założenia Internetowego Systemu Rozstrzygania Sporów (ADR), który po wejściu w życie może stać się ogromną pomocą w polubownym rozwiązywaniu problemów na linii sprzedawca – klient. System, który ma zacząć funkcjonować w 2015 roku, zakłada możliwość rozstrzygnięcia sporu przez wybrany podmiot ADR zamiast kierowania sprawy na drogę sądową. Decyzja powinna zapaść w ciągu 90 dni, a koszty postępowania są minimalne. Czugan zwrócił szczególna uwagę na korzyści płynące z wykorzystania ADR dla przedsiębiorców, którzy mogą budować wizerunek firmy przyjaznej konsumentom i skłonnej do kompromisów, a także uniknąć czaso- i kosztochłonnych procesów sądowych w myśl zasady: nawet najgorsza ugoda jest lepsza niż najlepszy wyrok.

 

 

9Wyzwania, bolączki i trendy w dwustronnej, internetowej komunikacji na linii bank-klient były tematem przewodnim wystąpienia Damiana Ziąbera z Sygma Banku. Prelegent przedstawił swoje przemyślenia w sposób będący clou preferowanego stylu komunikacji w sieci, czyli lekko, bez zadęcia i prostym językiem. Wśród bolączek Ziąber wskazał niespójność komunikacji, niepotrzebne antagonizmy między bankami i instytucjami finansowymi oraz brak empatii w relacjach z klientami. Po stronie wyzwań znalazły się przyspieszenie komunikacji i realizacji usług w internecie, umiejętność sprawnego reagowania na sytuacje kryzysowe i ogólna poprawa komunikacji, w której instytucja i klient powinny uczestniczyć na równych prawach. Branżowe trendy wskazane przez Ziąbera to rosnący udział najnowszych technologii w korzystaniu z usług finansowych (m.in. upowszechnienie bankowości mobilnej) oraz konsolidacja branż na przykładzie fuzji banków i telekomów, która rodzi szanse, ale też pytania o prywatność informacji dotyczących klientów.

 

5Justyna Spytek, Prezes Zarządu Trade Tracker, podjęła temat afiliacji jako efektywnego kanału sprzedaży. W jej opinii pozwala ona generować transakcje niższym kosztem i przyczynia się do zwiększania wolumenów w stosunku do innych mediów kiedyś uważanych za bardziej efektywne. Podstawą skutecznego programu sprzedażowego w trybie afiliacyjnym jest długofalowa strategia uwzględniająca pomiar długotrwałego efektu sprzedażowego, wartości transakcji w różnej perspektywie czasowej oraz zwrotu z inwestycji. By strategia zadziałała, konieczna jest również sprawna i uczciwa współpraca z wydawcami. Prelegentka przekonywała, że całościowy ogląd procesu sprzedażowego jest kluczem do sukcesu strategii afiliacyjnej.

 

 

 

10Na kwestiach efektywnej sprzedaży skupiła się również wspólna prezentacja Łukasza Kulety, Marketing Managera Ferratum Banku oraz Natalii Głowali reprezentującej Sales&More. Podstawą do rozważań było case study marki Ekspres Kasa, firmy pożyczkowej należącej do grupy Ferratum. Prelegenci zaprezentowali przebieg kampanii sprzedażowej, która doprowadziła między innymi do wzrostu wartości spłaconych pożyczek. Wśród czynników mających najważniejsze znaczenie w tym procesie wskazano wybór odpowiednich KPI, bieżące monitorowanie i analizowanie wyników oraz uwzględnienie ich w optymalizacji strategii.

 

Na koniec przed uczestnikami konferencji wystąpił Karol Wnukiewicz, współzałożyciel szeregu serwisów internetowych oraz agencji monitoringu internetowego Brand 24. W wystąpieniu zatytułowanym „Jak wyłowić nowoczesnego klienta internetową wędką?” jako kolejny z prelegentów zwrócił uwagę na przemianę konsumentów, którzy po latach funkcjonowanie w realiach outbound marketingu opartego o standardową reklamę, zaczęli się buntować – są samodzielni, nie ufają sprzedawcom, a po opinie sięgają nie do marek, ale do znajomych. W tej sytuacji zamiast narzucać klientom potrzeby trzeba tworzyć produkty, po które sięgną z własnej woli. Pomocny w tym względzie jest monitoring internetu, który pozwala szybko i sprawnie śledzić konteksty, w których pojawia się produkt, poznać oczekiwania jego odbiorców i wygenerować jak najszybszą reakcję na potrzeby. Nawiązując do tematu prezentacji oraz konferencji w ogóle, ta wiedza jest wędką, która pozwala łapać coraz sprytniejsze ryby, czyli klientów epoki 2.0.

 


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright Sfera Finansów S.A. 

Theme developed by TouchSize - Premium WordPress Themes and Websites