Centrum Usług Bankowych UOKiK szykuje ograniczenia w reklamach banków i firm pożyczkowych - Banking Magazine I Banki Kredyty Pożyczki Ubezpieczenia Oszczędzanie
Home / News / UOKiK szykuje ograniczenia w reklamach banków i firm pożyczkowych

UOKiK szykuje ograniczenia w reklamach banków i firm pożyczkowych 0

UOKiK szykuje ograniczenia w reklamach banków i firm pożyczkowych

Koniec reklam instytucji finansowych kuszących wysokimi zyskami? Tak, jeśli przyjęty zostanie projekt zmian w ustawie regulującej te kwestie, który przygotowuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. O projekcie nowelizacji informuje portal Wirtualna Polska.





Eksperci UOKiK wspólnie z przedstawicielami sektora bankowego i Komisji Nadzoru Finansowego przeanalizowali 28 reklam banków, SKOK-ów i firm z branży pożyczek pozabankowych. Okazuje się, że zbyt krótkie spoty nie zawierają szczegółowych informacji o opłatach lub ciążącym na kliencie ryzyku. Ponadto komunikaty z informacjami tego typu, jeśli już się pojawiają, prezentowane są na ekranie telewizora lub komputera zbyt krótko i zapisane są za małą czcionką, co sprawia, że są dla odbiorcy nieczytelne. W części analizowanych reklam brakowało też informacji o oprocentowaniu i RRSO. UOKiK bada również reklamy polis z ubezpieczeniowych funduszem kapitałowym, gdzie brakuje komunikatu o ryzyku finansowym.

Wynikiem analizy spotów promocyjnych emitowanych na zlecenie instytucji finansowych jest projekt nowelizacji ustawy regulujących te praktyki. W tym tygodniu ma zostać zaprezentowany przez UOKiK. W przypadku pozytywnego przyjęcia i nowelizacji ustawy, działania banków i firm pozabankowych wytknięte przez Urząd będą traktowane jako klauzule abuzywne. UOKiK zachęca też branżę finansową, aby badała oczekiwania klientów i dokonała zmian w reklamach zgodnie z preferencjami klienteli.


DB

2 thoughts on “UOKiK szykuje ograniczenia w reklamach banków i firm pożyczkowych

  1. I bardzo dobrze! Reklamy czasem wprowadzają w błąd, nie mówią o wszystkim. Ostatnio nawet widziałam o tym skecz jednego kabaretu. Co więcej, w umowach banków są klauzule niedozwolone, przez co oszukują oni biednych klientów, którzy potem muszą płacić. Z bankami na pewno nie wygramy, bo mają za duże zaplecze (i osobowe i finansowe), dlatego dobrze, że UOKiK się za to weźmie. W sumie to nawet e-sklepy mają klauzule niedozwolone. Oni chociaż mogą zrobić sobie jakiś audyt regulaminu w sieci, a banki? Nadal będą oszukiwać. Dobrze chociaż troche im tgo ograniczyć.

  2. Pingback: Banki oszczędzają na reklamach - Banking-Magazine

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright Sfera Finansów S.A. 

Theme developed by TouchSize - Premium WordPress Themes and Websites